MTB Vipavski Križ and around

Praktično na vseh zadnjih turah po (ob, nad, za...) Vipavski dolini sem opazoval grič z markantnimi stavbami in obzidjem. Z malce sramu, a vseeno priznam, da sem moral pogledati na zemljevid, da sem ugotovil, da je to Vipavski Križ (oziroma Sveti Križ - tako se je imenoval skozi stoletja, do 1955).
Še enkrat se je izkazalo, da bolje poznam središče Hanoija kot marsikateri kos svoje domovine in (glede na trenutne pandemične razmere) sem se odločil, da to "neuravnoteženost" vsaj malo popravim.
Narisal sem si kolesarsko turo, ki je vodila skozi središče Vipavskega Križa in naokoli z razgledi na ta biser Vipavske doline.
Ja, kamenček z naslovne fotke je prav iz Svetega Križa.
 





V središču Vipavskega Križa.

Prvi pogled nazaj - saj sem napisal, da gre za markanten grič, kajne.

Osamljena cerkev Sv. Petra pri Dobravljah.

Nekaj kolesarskega "kvačkanja" ob pritokih Vipavi.




Cerkev Sv. Cirila in Metoda v Brjah od blizu, od malo manj blizu in od daleč, pri vzponu proti Preserjam. Lep pogled na Vipavsko dolino in seveda tudi na Križ.

Sv. Martin blizu Preserij.


Pogled na grad Rihemberk, do katerega sem že kolesaril KLIK


Sv. Katarina od daleč in blizu. Saj ni treba posebej povedati, da se je bilo treba najprej spustiti, potem pa spet povzpeti...

Je bil pa vmes spet lep razgled na osrednjo točko tokratne ture.

Dol in po ravnini mimo Huhovega mlina...

...in pod avtocesto na drugi breg doline.

V teh koncih imajo toliko vina, da ga puščajo kar ob cesti, za mimoidoče kolesarje :)

Kamnje



Kamnje -> Skrilje -> Stomaž -> Lokavec (ja, kakšna pot je spomladi manj vidna)

Še zadnji pogled na Križ pred ciljem v Ajdovščini.


Slovenia, MTB, Ajdovščina, Ustje, Plače,Vipavski Križ, Dobravlje, Brje, Preserje, Vrtovin, Kamnje, Skrilje, Stomaž, Lokavec