Rally Saturnus MTB

Že večkrat sem bral o številnih ovinkih in vzponih nad Vipavsko dolino po katerih je nekdaj potekal rally Saturnus in na podlagi opisov začel risati traso za kolesarjenje. Bolj, ko sem brskal po spletu, zemljevidih, satelitskih posnetkih, bolj sem osnovi dodajal nove in nove "must see" točke in prvotna trasa se je kilometrsko pravzaprav podvojila.

Ob reki Vipavi proti Velikim Žabljam.


Sem si izbral zanimivo bljižnico skozi vas :)


Graščina Velike Žablje od blizu in ne tako od blizu.


Pogled na Vipavsko dolino z Vipavskim Križem v središču fotke


Vrtovče

Spet se je izkazalo, da je na stranskih poteh (skoraj) povsem mirno.

Logično, kajne? Da v Zavino vodi vinska cesta ;)



Pred, ob in nad (zaprtim) gradom Rihemberk nad Branikom.

Vipavska dolina je bila vse bolj oddaljena.



Škrbina in spomenik "Prekomorcem".
Kolesaril sem 10.05. - dan po prazniku in pred večino vasi so bili postavljeni mlaji.




V Svetu sem že bil KLIK in že pri prvem obisku sem bil navdušen nad hišami v bližnji okolici cerkve Sv. Tilna in tudi takrat me je, tako kot sedaj, stisnilo pri srcu ob pogledu na množično grobišče iz I. svetovne vojne.




 
Še huje je bilo pa pred Gorjanskim, kjer je ogromno množično pokopališče. Mene taki kraji resnično pretresejo, saj pomislim na grozo tisočerih mladih fantov, ki so umirali daleč od doma, daleč od svojih bližnjih...
Iskreno upam, da se to ne bo nikdar ponovilo.

Gorjansko, cerkev Sv. Andreja




Potem sem jo pa "udaril" povsem izven široko zvoženih poti vse tja do Volčjega Gradu.


Še en skriti in zapuščeni biser slovenskega podeželja. V nemi tišini sem si privoščil kratek počitek (in malico)



Volčji Grad KLIK za opis.


Naprej, mimo Debele griže, kjer je bilo prazgodovinsko naselje, gradišče... KLIK

Po poti, kjer je menda potekala tudi stara rimska cesta...

... do Komna (cerkev Sv. Jurija)

Spet po stranskih in poljskih poteh naprej, mimo cerkve Marije Obršljanske...

... do Gabrovice pri Komnu (cerkev Sv. Petra)...



... in skozi Kobjeglavo, Tupelče, Hruševico (z veliko obcestne simbolike, ki me je vabila v skušnjavo HAHAHA)...



... tja do Štanjela. Pravzaprav sem se zapeljal kar mimo in poiskal Slovensko turnokolesarsko pot in ji sledil v dolino.




Spet v znanih koncih KLIK na poti skozi Gabrje, le da tokrat nisem zavil proti Erzelju, ampak sem nadaljeval gor, goor, gooor...


...in seveda potem dol proti Planini, povsem mimo sopriimenjaka (žal je bilo zaprto).

Fajn spust, tako da je bilo potrebno močno (in glasno) zavirati, da sem se ustavil za ta posnetek.

Zagotovo ena lepših tur in zagotovo se še vrnem v te konce!!!

 

Slovenia,MTB,Ajdovščina,Ustje,Velike Žablje,Vrtovče,Šmarje,Čipnje,Lisjaki,Branik,Rubije,Škrbina,Sveto,Ivanji Grad,Gorjansko,Volčji Grad,Komen,Gabrovica pri Komnu,Kobjeglava,Tupelče,Hruševica,Štanjel,Gaberje,Planina,Dolenje